6 Mayıs 2014 Salı

Malta

"Malta fever"
2007 yılında Dünya Sağlık Örgütünün Avrupa Bölge ofisi tarafindan duzenlenmis toplantisi icin Malta'ya gitme firsatim olmustu. Dr. Neziha Yımaz ve Dr. Zehra Ünal heyetimiz uyeleriydi.
Toplanti raporunu merak eden varsa iste linki:

Neyse gelelim ulkeye;
Wikipedia bilgisine gore 316km2 (Gökçeada 286km2 imis dikkatinize sunayim, boyut olarak kardesler yani) alanında. Italya'nin ucunda. Almaya'dan aktarmali Malta airlines ile ucmustuk, kaptan "Maraba" demisti. Ulkelerinde il girislerinde plakalarda "Marhaba" yazmakta. Bir adaya indiginizi pek de anlamiyorsunuz, çok küçük havalimanı ancak yine de ulke kalabalik ve yogun bir yer. Yabanci dil okullari ve turizm ile ekonomileri kalkinmis. Ben gittigimde Malta parasi kullaniliyordu, Euro'ya gecmemislerdi ve bir birimleri Euro'dan daha pahali idi. 
(Benim Gökçeada için bir projem var aslinda: Turkiye'den binlerce kisi dil ogrenmek için Malta'ya gidiyor. Bence gitmesinler. Biz Gökçeada'ya teşvik verelim. Adada dil okulu kurup, yabanci (anadili ile egitim verecek) insan getirecek kurumlara, vergi, arsa teşviki falan. Muhteşem olur bence.)


 Malta Karnavali'na denk gelmisiz, ancak ben henuz bilincli bir gezgin degilmisim, incelemeden gitmisim. Yine yemeklerden hatirladigim birseyler yok. Tek aklimda kalan, sabah canim zeytin cekerken, kahvaltida cikmayan zeytinlerin, oglen salatasinda kasede bolca bulunmasina hayret etmistim. Burada alistigimizdan farklı, kocaman, kalamata benzeri ama biraz morumsu ama aci olmayan zeytinlerdi.

Denize cok yakin bir otelde kalmistik. Oda fiyatlarina ek olan vergiler cok sasirtmisti beni. Istanbul'da denenebilir bence. Altyapinin saglanmasi icin Beledeyi'ye aktarilacak butce.
  Başkent Valetta'yi gezme şansımız olmuştu.


Bu seyahatten de cok resim yok. Ancak aklimda guzel bir yer olarak kalmisti. Belki cocugumu ingilizce ogrensin diye gonderebilirim. 
Turk lokantasi pek tabii ki mevcut idi ;)
Bu arada aktarmali gideceklere not; Almanya icerisinde aktarma alacaksaniz, ucuslariniz arasinda en az 2 saat olsun bence ve sakin Almanya ici sehir transferi almayin. Donusumuzde ben Malta'da daha fazla zaman olsun diye farkli bir ucusu almistim. Almanya'ya Frankfurt'a inip Munich transferi sonrasi Turkiye ucusuna gececektik, sistem veriyordu bileti, ben de cok kuskulanmadim, transfer bir sekilde oluyordur diye. Malta'dan indik, yurtici alana dustuk ve tekrar guvenlik kontrolune girmek zorunda kaldik, kuyruk 300-400 kisi vardi ve ucagimizin kalkmasina 40 dakika kalmisti. Almanlarin arasindan sira gecmek ne zor onu da anladik. Biz en son anda ucagimiza yetisebildik. Lufthansa'nin da servisleri guzel bu arada. Neden begenilmez bilmem.
Brucella derslerimde, slayt olarak hep Malta karnavali resimlerini koyarim: "Malta fever"

3 yorum:

  1. More smile and more story ı watch you :)

    YanıtlaSil
  2. I am trying to smile. Hope I will. Fallow my new stories.

    YanıtlaSil
  3. too serious but good

    YanıtlaSil